مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

اجلاس جهانی شهرداران با محوریت شاخص‌های شکوفایی شهری‌ با حضور شهرداران شهرهای اسلامی در مقر سازمان ملل در وین برگزار شد.

شورای شهر تهران

در اين اجلاس دوروزه نمايندگاني از مديريت برخي شهرهاي كشور چون تهران و تبريز نيز حضور داشتند. مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران در سخنان خود در اين مراسم اظهار داشت: آرامش رواني و معنوي است كه مي‌تواند شكوفايي را شكوفاتر و جدّي و فراگير سازد، برابري و تحول اجتماعي را به عدالت اجتماعي برساند تا همه مردم شهر با جان و دل وبراساس اعتقاد و نه احتياج در شكوفا ساختن شهر تلاش كنند.

مهدي چمران در ابتداي سخنانش در اين اجلاس گفت: بسيار خرسندم از اينكه در جمع شما و در اين نشست مهم تخصصي كه با هدف توسعه همكاري و تبادل تجارب و ديدگاه‌هاي مديران و متخصصان شهري به‌ويژه از شهرهاي اسلامي در مسير ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان و بهبود و اصلاح مديريت و حكمراني شهري، تشكيل شده حضور پيدا كرده‌ام.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: بديهي است كه در شكوفايي شهر، مشاركت عمومي سخت مؤثر و ضروري است ولي براساس چه تفكري؟ در دنياي كنوني مبناي اين مشاركت منطق نياز و احتياج و قانون چرخش چرخ‌هاي‌ كارخانه است كه اگر هماهنگي چرخ‌ها نباشد قطعاً كارخانه از چرخش باز مي‌ايستد، بنابراين در شهر هم، احساس نياز به هماهنگي و همكاري عمومي مردم را به اين مشاركت فرا مي‌خواند و به خوبي در شهرهاي شكوفا با مديريت جدّي و عالي شهر اداره مي‌شود. هرچه اين انسجام و مشاركت بيشتر باشد شكوفايي شهر بيشتر خواهد بود.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران هم كه در اين اجلاس در وين حضور داشت، با اعلام اينكه تهران شهري جهاني است كه بر پايه علوم دانش‌بنيان و دنياي هوشمندسازي‌ها در مسير توسعه گام برمي‌دارد، گفت: اولويت نخست مديريت شهري كلانشهر تهران، ارتقاي شاخص‌هاي كيفي زندگي شهروندان در كنار ارائه خدماتي هرچه كارآمدتر است. شهرام گيل‌آبادي با تأكيد بر اينكه ساخت 22كيلومتر مترو به‌صورت سالانه و توسعه سرانه فضاي سبز هر تهراني به 17.5 مترمربع، خود موكد تلاش‌هاي مديريت شهري تهران است، تصريح كرد:

چشم‌اندازي كه براي تهران ترسيم شده، رسيدن به يك جهانشهر با ويژگي‌هاي سبك زندگي ايراني- اسلامي است تا با كيفيت بالا، رفاه را براي تك‌تك شهروندان به ارمغان آورد. گيل‌آبادي خاطرنشان كرد: امروز تهران داراي تجربيات ارزشمند و ويژه‌اي است كه ركوردهاي برجسته آن در دنيا ثبت و شناخته شده است اما مهم‌ترين آن تبديل شهرداري از يك نهاد خدماتي به يك نهاد فرهنگي و اجتماعي است. شاخص‌هاي نظارت شهري، توسعه زيرساختاري، كيفيت زندگي، عدالت‌اجتماعي و پايداري زيستي از محورهاي اين اجلاس دوروزه بودند.

کد خبر 302642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha